Het Crossmedialab is een multidisciplinaire onderzoeksgroep die zich richt op interactieve (crossmediale) communicatie in relatie tot ‘Human engagement’ en ‘Data driven value creation’. De focus ligt op strategisch business denken, meer specifiek op de wijze waarop organisaties van strategie naar tactiek kunnen komen en de effectiviteit daarbij van interactieve communicatie. In samenwerking met andere onderzoeksinstellingen en partners uit werkveld, onderzoekt het Crossmedialab zowel op een kwalitatieve als kwantitatieve manier, vraagstukken rondom deze twee onderzoekslijnen. Inzichten worden omgezet naar toepasbare tools en methodieken waarmee organisaties en professionals – in verschillende toepassingsgebieden- zelf innovatieve en effectieve business- en crossmediastrategieën kunnen ontwikkelen.

Vooraankondiging openbare les ‘Cold data for warm contacts’

Vooraankondiging openbare les ‘Cold data for warm contacts’

...

Wat antropomorfisme kan betekenen voor jouw merk

Wat antropomorfisme kan betekenen voor jouw merk

(deze blog is eerder verschenen op Marketingfacts) IKEA, Opel, Cacharel en Furla. Deze merken doen het allemaal: mensen aanzetten tot antropomorfisme. Antropomorfisme is geen ziekte of aandoening. En ook geen stoffige afstudeerrichting binnen de sociale wetenschap. Het is een moeilijk woord voor...

RAAK-subsidie toegekend aan dataproject

RAAK-subsidie toegekend aan dataproject

Het lectoraat Crossmedia Business heeft samen met het lectoraat Crossmedia van de Hogeschool van Amsterdam een SIA RAAK MKB subsidie gekregen voor het project 'Meer profijt uit data'. De subsidie bedraagt 300.000 euro. Met de subsidie kunnen de lectoraten onderzoek doen naar...