Het Crossmedialab is een multidisciplinaire onderzoeksgroep die zich richt op interactieve (crossmediale) communicatie in relatie tot ‘Human engagement’ en ‘Data driven value creation’. De focus ligt op strategisch business denken, meer specifiek op de wijze waarop organisaties van strategie naar tactiek kunnen komen en de effectiviteit daarbij van interactieve communicatie. In samenwerking met andere onderzoeksinstellingen en partners uit werkveld, onderzoekt het Crossmedialab zowel op een kwalitatieve als kwantitatieve manier, vraagstukken rondom deze twee onderzoekslijnen. Inzichten worden omgezet naar toepasbare tools en methodieken waarmee organisaties en professionals – in verschillende toepassingsgebieden- zelf innovatieve en effectieve business- en crossmediastrategieën kunnen ontwikkelen.

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep [nieuw model]

4 momenten waarop jij inhaakt bij je doelgroep [nieuw model]

Lotte Willemsen Anne-Lise Kamphuis Op het juiste moment reageren met de juiste content. Het is een basis principe van real-time marketing. Merken reageren steeds vaker op gebeurtenissen die op dat moment in de belangstelling staan van consumenten om hen zodoende te boeien, betrekken en te (ver)binden. Maar wat definieert een goed moment? Een evenement zoals aangekondigd op de contentkalender? Breaking news of trending topics die onderwerp zijn van publieke discussie? Of social-mediaberichten waarin consumenten (impliciet) hun interesse in een product...

Vooraankondiging openbare les ‘Cold data for warm contacts’

Vooraankondiging openbare les ‘Cold data for warm contacts’

...

Wat antropomorfisme kan betekenen voor jouw merk

Wat antropomorfisme kan betekenen voor jouw merk

(deze blog is eerder verschenen op Marketingfacts) IKEA, Opel, Cacharel en Furla. Deze merken doen het allemaal: mensen aanzetten tot antropomorfisme. Antropomorfisme is geen ziekte of aandoening. En ook geen stoffige afstudeerrichting binnen de sociale wetenschap. Het is een moeilijk woord voor...