- Vraag: Hoe kunnen toekomstige technologieën bijdragen aan het verminderen van werkdruk in het verpleegkundig werkproces?
- Fase: 1
- Wie: 10 studenten, 3 groepjes, Minor Co-design, HU
- Waar: UMC & Antonius
- Methoden: De studenten hebben allemaal een dag-, avond- en nachtdienst meegelopen met een verpleegkundige op een afdeling, samen met een student verpleegkunde. Ze hebben een customer journey gemaakt van elke dienst en daar inzichten uitgehaald tijdens een expertsessie.
- Resultaten: 3 verschillende toekomstige oplossingen:
- HELF & HELF pro: Een slimme polsband voor patiënten en verpleegkundigen: zodra ze elkaar aanraken opent het patiëntendossier voor de verpleegkundige en kunnen direct gegevens worden ingevoerd. Dit voorkomt administratie naderhand en vaak in- en uitloggen.
.
2. Robert: een apparaat dat alle gesprekken tussen patiënt en
verpleegkundige opneemt waardoor verpleegkundigen niet nog apart hoeven te
registreren. De verpleegkundige kan de ingevoerde data wel checken.
3. Reflectietool: verpleegkundige kan na patiëntcontact aangeven hoe tevreden ze
is over de aandacht die ze aan de patiënt kon besteden.