Zoals elk jaar wordt ook dit jaar een freeze-periode ingesteld op de ICT systemen van de HU. Dit jaar loopt deze van 23 augustus tot en met 24 september 2021.
Wat de freeze-periode is
Gedurende deze periode worden enkel security- en continuïteitwijzigingen in de ICT-systemen en -diensten doorgevoerd. Er worden dus geen ICT-wijzigingsverzoeken geaccordeerd, uitgevoerd en gecommuniceerd.
Waarom we een freeze-periode inzetten
Het studiejaar 21/22 start dit jaar met extra uitdagingen. De grote wervingsopdracht leidt hopelijk tot veel nieuwe collega’s die in september starten. Ook de verwachte studentengroei vraagt om aandacht, zodat alle studenten een goede start kunnen maken. Met de freeze zorgen we voor focus en ondersteuning t.b.v. de continuïteit van onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering.
Medewerkers en studenten worden zo minimaal mogelijk gestoord met wijzingen of verstoringen van het systeemlandschap. Ook worden mogelijke risico’s als gevolg van wijzigingen uitgesloten en wordt daarmee de kans op verstoringen tijdens de opstart van het collegejaar kleiner.
Gezien de impact op collega’s en studenten in het onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering, maar zeker ook op de planning en uitvoer van projecten, is het van belang dat het besluit tot een freeze-periode breed gedragen en gecommuniceerd wordt. Hierbij het verzoek om deze informatie te delen met collega’s voor wie dit van belang kan zijn.