Het team achter de ontwikkeling van myHU is druk bezig met versie 3.0 van de applicatie. Het team streeft ernaar om studenten te helpen om beter te studeren door alle systemen te ontsluiten in dit ene portaal. Zij maken dat in orde met kleine stapjes middels een agile aanpak. Daar hoort bij dat ze iedere twee weken een review organiseren om te demonstreren aan andere gebruikers van het product wat er is ontwikkeld aan de hand van de feedback die ze hebben gekregen. En in zo’n review vragen ze uiteraard weer nieuwe feedback aan de gebruikers!
Zo ook afgelopen donderdag 7 maart. Tijdens deze sessie waren er verschillende groepen vertegenwoordigd: mensen uit de opleidingen, een aantal studenten, maar ook mensen uit de organisatorische kant van de HU: M&C, Onderwijslogistiek, Bureau Inschrijving en natuurlijk Team Experience zelf.
De nieuwe features
Onder het genot van een broodje en wat te drinken dat het team had verzorgd, luisterde iedereen aandachtig naar de nieuwe features die zijn ontwikkeld. Het team toonde een nieuwe mobiele weergave van nieuwsberichten en mededelingen voor studenten en voor docenten. Hierin kun je onderscheid maken in opleiding, voltijd of deeltijd en studiejaar. Ook lieten ze de desktop weergave van deze pagina zien die je met dezelfde functionaliteit kunt personaliseren. Vanuit de gebruikers kwamen goede suggesties, zoals het voorstel om blokken met nieuws en mededelingen naast elkaar te zetten om de witte ruimtes te verminderen en het meer op te laten vallen. Ook werd voorgesteld om geen afbeelding bij de mededelingen te plaatsen, want is dat wel van belang? Vervolgens werd de desktop weergave voor cursussen getoond, lieten ze zien hoe ze de weergave van notificaties hebben aangepast en is opleidingsinformatie verwerkt in het menu in de app op je telefoon.
Ben jij er de volgende keer ook bij?
In minder dan een uur tijd weet iedereen in de bijeenkomst weer wat meer over de ontwikkelingen in myHU en is er genoeg ruimte geweest om feedback te geven. Wil jij ook een keer zien wat er wordt ontwikkeld en hoe myHU tiptop in orde wordt gemaakt? Kom dan langs bij een van de tweewekelijkse reviews! De eerstvolgende review vindt plaats op donderdag 21 maart om 12:00 uur. Hierin kom je meer te weten over hoe je een artikel toevoegt in opleidingsinformatie met tekst, linkjes, bijlages etc. Tevens laten ze zien hoe de opleidingsinformatie op een desktop eruit komt te zien én kom je erachter hoe ze ervoor zorgen dat data van studenten uit het lesrooster, Canvas en Osiris sneller geladen wordt. Kun je 21 maart er niet bij zijn? Check dan de agenda voor de andere data. Laat Casper Zuidwijk ook weten of je er bij bent!