Afstandsonderwijs

Hulp bij storingen proctoring

 

 

Ik heb problemen met de hardware (webcam, mic, anders namelijk..)

Heb je getest of ze aanstaan of werken? Testen kun je doen op https://www.onlinemictest.com/.

Werkt het nog steeds niet? Bel de HU Helpdesk: 088-4816666 – keuzeoptie 6 (bereikbaar ma-vr, 8-17 uur). NB: De hulpmogelijkheden hier zijn beperkt want jouw PC is geen HU-apparaat. Mocht je daarmee niet geholpen zijn en heb je geen vervangende laptop tot je beschikking, doe dan een verzoek om alternatief bij je examencommissie via https://hukas.hu.nl.

Ik heb problemen met het installeren van de plug-in

  • Heb je de instructie doorgenomen voor installatie in het Handboek Student voor proctoring? Deze kun je vinden op pagina’s 11-16, voor Windows en Mac.

Werkt bovenstaande niet? Mail je vraag naar onlinetoetsing@hu.nl

Ik krijg de melding dat mijn CPU/RAM te laag is

  • Doorgaans kun je wel starten met je tentamen ook al krijg je deze melding. Mocht je daarover twijfelen, stel je vraag dan aan de live chat van Proctorio via https://proctorio.com/support. Dit contact verloopt in het Engels.

Ik heb een vraag over te gebruiken hulpmiddelen/voorzieningen

  • Lees de F.A.Q. en het Handboek Student over voorzieningen. Mocht je vraag hier niet mee beantwoord zijn mail je vraag dan naar onlinetoetsing@hu.nl.

Ik word niet goed door mijn webcam herkent

Als de webcam jouw gezicht niet goed lijkt te herkennen, zorg dan dat je gezicht voldoende belicht is en dat er niet te veel licht achter je schijnt. Zorg er ook voor dat je gezicht niet te veel bedekt wordt door kleding en haar.

Ik heb een vraag over wat als fraude gemarkeerd kan worden

  • Lees de F.A.Q. en het Handboek Student. Mocht je vraag hier niet mee beantwoord zijn mail je vraag dan naar onlinetoetsing@hu.nl.

Ik krijg het niet voor elkaar een rustige ruimte en/of goed werkende laptop/pc te regelen

  • Geluiden zoals muziek of televisie zijn niet toegestaan. Een klein beetje omgevingsgeluid, bijvoorbeeld een scooter die buiten voorbij rijdt, is geen probleem. Probeer anders een ruimte te regelen bij een vriend of familie of een laptop te lenen als dat nodig is. Is er echt geen rustige ruimte voorhanden, stuur dan je verzoek om een alternatief naar de examencommissie via http://HUKAS.hu.nl.

Ik zie mijn toets niet klaarstaan

  • Heb je een inschrijving voor dit blok? Check in Osiris of je inschrijving klopt. Bel voor vragen over je inschrijving naar het STIP: 088 481 9999 (bereikbaar ma-vr, 8.30-16 uur). Is je vraag daarmee niet beantwoord, mail dan naar onlinetoetsing@hu.nl.

Ik blijf in een laadscherm hangen

  • Maak je gebruik van een Mac? Dan kan het zijn dat Proctorio en/of Chrome geblokkeerd wordt. Lees de instructie van installatie voor Mac in Handboek Student voor proctoring op pagina’s 13-16. Werkt dit niet of heb je geen Apple: Stel je vraag aan de live chat van Proctorio via https://proctorio.com/support. Dit contact verloopt in het Engels. De tijd van de toets loopt niet door zolang je niet in de toets zit en je antwoorden blijven bewaard.

Ik heb problemen met het maken van een goede ID-foto

  • Draag je een bril? Zet deze dan af, maak de foto en zet je bril weer op als je de toets start.
  • Beweeg je ID rustig op- en neer naar de camera zodat deze beter kan focussen.

Helpt bovenstaande niet, stel je vraag aan de live chat van Proctorio via https://proctorio.com/support. Dit contact verloopt in het Engels.

Ik krijg mijn scherm niet gedeeld

Ik zie het webcamsymbool van Proctorio nergens meer

  • Sluit alle tabbladen middels het kruisje bovenin en log opnieuw in via http://hu.testvision.nl/online/kandidaten. Je doorloopt dan opnieuw de systemcheck en dan kun je verder waar je gebleven bent. De tijd van de toets loopt niet door zolang je niet in de toets zit en je antwoorden blijven bewaard.

Helpt dit niet, stel je vraag aan de live chat van Proctorio via https://proctorio.com/support. Dit contact verloopt in het Engels.

Ik zie een wit scherm/ben uit de toets gegooid     

  • Druk op F5, gevolgd door Enter. De pagina herlaadt. Helpt dit niet? Sluit alle tabbladen middels het kruisje bovenin en log opnieuw in via http://hu.testvision.nl/online/kandidaten. Je doorloopt dan opnieuw de systemcheck en dan kun je verder waar je gebleven bent. De tijd van de toets loopt niet door zolang je niet in de toets zit en je antwoorden blijven bewaard.

Helpt dit niet, stel je vraag aan de live chat van Proctorio via https://proctorio.com/support. Dit contact verloopt in het Engels.

Ik heb mijn toets door omstandigheden/technische problemen niet kunnen afronden

  • Dat is heel vervelend! Heb je tijdens de toets wel contact gezocht met een van de bestaande hulplijnen of de informatie geraadpleegd rondom technische problemen? Vertel wat er mis is gegaan bij je docent of bij je examencommissie via https://hukas.hu.nl.

Ik heb last gehad van ruis in mijn omgeving, wat nu?

  • Een klein beetje ruis, zoals een scooter die voorbij rijdt of een bel die gaat is geen probleem. Heb je storend last gehad van ruis mail dan je verhaal naar je docent, hij/zij bekijkt de beelden als dat nodig blijkt.

Ik heb een vraag of opmerking over de inhoud van de toets

è Mail je vraag of opmerking naar je docent.

Overige vragen

Mail je vraag of opmerking naar onlinetoetsing@hu.nl.