Sterrengalerij

Technische bedrijfskunde

Carli Heijnemancarli-heijneman

Student Oefentherapie Cesar, IBS, FG

Carli werkte als vrijwilliger in Sri Lanka bij een gehandicaptenhuis, deed onderzoek naar CVA patiënten, volgde de premaster Klinische Gezondheidswetenschappen en de leiderschapscursus.

“Zo kreeg ik meer zelfvertrouwen in het uitoefenen van het vak en heb ik veel ervaring en inspiratie opgedaan voor de toekomst!”

Lennard Swolfslennard-swolfs

Lennard deed de extra honoursopdracht bij de cursus PaduaTV.

“De kennis die ik tijdens deze productie opdeed, helpt mij nog altijd bij het maken van televisie-items.”

Wil je meer weten over deze honoursprestatie, kijk op:

www.youtube.com/watch?v=_mIZ63U2Biw.

Lisanne Klomp, Maxime van der Steen,studenten-farmakunde

Monica Kolk & Pascalle Crombag

Studenten Farmakunde, IPS, FG

Monica, Pascalle, Maxime en Lisanne hebben een e-learning module ontwikkeld voor Service Apotheek. Apothekersassistenten kunnen dit gebruiken voor nascholing over osteoporose.

“Door het maken van een e-learning zijn we op een leuke en leerzame wijze veel te weten gekomen over osteoporose!”

Naomi Kaihatu & Mayra Klinkhamerstudenten-huidtherapie

Studenten Huidtherapie, IPS, FG

Mayra en Naomi schreven het boekje ‘Eet je jong’ voor de Polikliniek Huid over de beschermende werking van voeding in relatie tot photo-aging.

“Zo leerden wij ons werkveld als huidtherapeut te verbreden en hopen wij een bijdrage te leveren aan de preventie van photo-aging.”

 

foto: Coco Broeken

anneroosAnneroos Disberg

Anneroos schreef een essay over de verhouding tussen de rechtsstaat en de mogelijke afschaffing van het toetsingsverbod.

“Door de honoursmodule ‘De Rechtsstaat’ te volgen kon ik veel aanvullende en verdiepende kennis met betrekking tot de rechtsstaat opdoen. Het gaf mij de kans om meer uit mijn studie te halen.”

Jesse, Tiena & Lianne

Jesse, Tiena en Lianne maakten een app waar investeerders en starters met elkaar in contact kunnen komen. Het is een project bij de course Innovation & Internationalisation van het meerjarige Honoursprogramma Leadership & Innovation.

“Wij maakten kans om onze app te presenteren op een conferentie in Slovenië. We hebben onze samenwerkingsvaardigheden enorm verbeterd en we hebben geleerd hoe een app inspeelt in de economie”

jeroenJeroen

Jeroen heeft samen met andere studiegenoten studievereniging GetConnected opgericht en faciliteert hiermee internationale en nationale studenten die zich op professioneel vlak willen ontwikkelen.

“Talentontwikkeling houdt niet op na het Honoursprogramma maar groeit uit tot a way of life.”

veraVera Koopmans

Vera deed onderzoek naar de markt van slapende adviseurs voor Allianz.

“Dankzij dit onderzoek heb ik meer inzicht gekregen in het bedrijfsleven. Ik heb gezien hoe zorgvuldig een bedrijf omgaat met hun klantenbestand. Daarnaast heb ik mijn kennis in de praktijk toegepast, zoals het RFM-model”

dennisDennis Bastiaansen

Dennis heeft door middel van onderzoek aanbevelingen gegeven over een door Allianz gepresenteerde casus.

“Ik heb inzicht gekregen in academisch onderzoek en in de ‘day to day business’ van een grote coöperatie, waardoor het geven van onderbouwd advies mogelijk was”

Sebastian Michon

Student Bedrijfseconomie

 

Sebastian heeft meegewerkt en leiding gegeven aan een groep studenten bij het opzetten van een casus ter verrijking van de minor Cash and Credit Management.

“Dankzij dit project heb ik veel geleerd over cash- and creditmanagement, leidinggeven en het bedrijfsleven”.

kellyKelly van Leeuwen

Kelly deed onderzoek binnen het UMC Utrecht en bracht dit internationaal in de Summer school onder de aandacht. Ze is student-assistent en coördineert dit jaar de STASS uren binnen de opleiding fysiotherapie.

“Ik werkte aan mijn toekomst door onderzoek te doen, internationaal samen te werken en daarnaast heb ik mijn organisatietalent kunnen verbeteren”.

jimJim Schade

Jim runde een eigen pop-up shop.

“Ik heb in een zomer geleerd hoe ik een onderneming moet opzetten, starten en leiden.”

julia-stijger-en-danice-van-der-knaap-fotoJulia Stijger & Danice van der Knaap

Julia en Danice ontwikkelden een beleidsplan voor implementatie generatie-Y management

“Hierdoor hadden wij als eersjaardsstudenten een grote voorsprong in het doen van onderzoek en hebben ons netwerk flink uitgebreid.”

rens-de-wijs-nw-fotoRens de Wijs

Rens ontwikkelde voor het HP Sociale Innovatie een training Leiderschap voor professionals in het werkveld.

“Het was voor mij het begin van grote stappen maken in mijn professionele ontwikkeling. Van achteruit leunen naar enthousiastie koploper.”

robert-uleman-fotoRobert Uleman

Robert zette een student-mentorsysteem op voor zijn eigen opleiding

“Zo kon ik mijn steentje bijdragen aan de opleiding en nieuwe studenten een betere start aan het studeren bieden.”

Mariem Ihattaren

CMV student Mariem Ihattaren zorgde met haar project en honderden vrijwilligers ervoor dat meer dan 2000 vluchtelingen binnen 2 maanden voorzien werden van een noodpakket. Voor deze prestatie won ze in 2015 de ‘Wij maken Utrecht trofee’, ‘De golden girl trofee’ en kreeg ze in 2016 de ster gedrevenheid.

“Do what is RIGHT not what is easy.”

Benieuwd naar het project? Bekijk het filmpje

royRoy Leunen

Roy heeft twee jaar bestuurlijke ervaring als voorzitter van de opleidingscommissie SPH, werkt mee aan de onderwijsinnovatie van het Instituut voor Social Work, zet zich in tegen stigmatisering van mensen met een psychische aandoening en pleit ervoor dat ervaringskennis een prominentere plek krijgt binnen de opleiding.

“In 2015 won ik de FMR Honours inspiratieprijs en werd ik gekozen als Honoursstudent van het jaar. Een titel die ik met gepaste trots draag!”

Farhat Nawabi

Farhat heeft samen met een team van vier studenten en een docent de ethische avonturen georganiseerd voor de eerstejaars studenten.

“Samen met het team heb ik gebrainstormd over de invulling van de ethische avonturen, concrete plannen bedacht en dit vervolgens uitgevoerd. Het resultaat: drie unieke avonturen waarbij we de studenten bewust hebben gemaakt over actuele thema´s zoals discriminatie en vluchtelingen.”

Quote van de honoursstudent over wat het traject hem/haar heeft gebracht:

´Dit honoursprogramma was een verrijking van mijn kennis op organisatorisch vlak, maar ook inhoudelijk. Het gaf voldoening dat we de plannen ,die wij als team bedacht hadden, ook tot uitvoering hebben gebracht en dat het resultaat dan ook naar wens was.´

Wil je meer weten over deze honoursprestatie, kijk op www.huppeldepup.nl!

Marian Klok

In het kader van een zelf vorm gegeven honours traject heb ik een jaar lang wekelijks mijn nichtje logopedisch begeleid. Doordat ik samenwerkte met haar logopedist en ook kon overleggen met docenten van mijn opleiding, heb ik dat jaar ontzettend veel geleerd. Zo heb ik verschillende behandelmethodes leren gebruiken en ook zelf materiaal gemaakt. Ontzettend leerzaam en leuk, echt een aanrader.

Filmpje van Julia Mayer, student Mondzorgkunde en TopClass

Filmpje mondzorgkunde

Rein Hofhuis heeft samen met Tim van Mourik het kantoor van een internationaal Chinees handelsbedrijf in India geadviseerd omtrent het uitbesteden van ondersteunende processen.

 

Rein vertelt hierover: ‘India is een niet te bevatten land met de meest uiteenlopende extremen. Wij zijn erg dankbaar voor wat we geleerd hebben en wat het ons heeft opgeleverd’.