COMMERCIËLE COMPUTERSGAMES IN DE KLAS

Presentator: Daan van Leeuwen

Organisatie: Hogeschool Utrecht / VGN Kleio

Doelgroep: VMBO, HAVO, VWO, MBO, HBO, WO

Onderwerp:

Hoe kun je commerciele mainstream computergames gebruiken in de klas? Je maakt kennis met het toepassen van bestaande mainstream games, die bij het grote publiek bekend zijn en werken met kaarten of een historisch decor. Op basis van recent uitgekomen boeken Assassins creed in the classroom. De nadruk ligt op toepassing bij vakken van mens en maatschappij, omdat we daar zelf ervaring mee hebben. We vertellen iets over de technische inrichting van een klaslokaal waarin je de games kunt gebruiken. We gaan in op meerwaarde van het gebruik van de games en je krijgt een aantal kapstokken om zelf werkvormen te bedenken bij een zelf gekozen game. Natuurlijk ga je zelf ook een werkvorm ervaren, misschien Assassins Creed of Crusader Kings, laat je lekker verrassen.

Waarom moet je hier naartoe?

  • Wat je leert is direct toepasbaar in je eigen lessen.
  • Je ervaart hoe het is om een les te volgen aan de hand van een mainstream computergame.

Wat leer je hier?

Je gaat naar huis met kapstok waarmee je zelf lessen kunt ontwerpen bij commerciële computergames.