Computergames uit de hoge hoed
Presentator: Martijn Koops
Organisatie: HU
Doelgroep: PO; VO; MBO; HBO; WO
Onderwerp: Games uit de Hoge Hoed: Tover Lesstof om tot Motivatie met AI
Denken leidt tot leren. Maar hoe motiveer je leerlingen en studenten om die denkmotor écht aan te zetten?
Het antwoord is verrassend effectief: daag ze uit met een game die ze laat nadenken over jouw lesstof.
Vergeet dure software of ingewikkelde code. In deze dynamische workshop ontdek je hoe je de kracht van didactiek en AI combineert. Je leert hoe je met slimme, didactisch onderbouwde prompts razendsnel je eigen digitale spellen maakt.
Wat ga je leren en doen?
- Snel en relevant: Ontwerp games die naadloos aansluiten op onderwerpen uit jouw eigen lespraktijk.
- Direct inzetbaar: Je maakt een spel dat je morgen al met je leerlingen kunt spelen.
- Veilig & AVG-proof: Leer hoe je de spellen op een veilige, AVG-verantwoorde manier deelt.
- Integratie & Inzicht: Plaats je games moeiteloos in je eigen ELO (zoals Magister, Moodle, Canvas, etc.) en leer hoe je de scores en voortgang effectief monitort.
Wat neem je mee naar huis?
Dit is geen ‘luister-workshop’. Je vertrekt gegarandeerd met:
- Een zelfgemaakt, uniek computerspel, volledig afgestemd op een door jou gekozen leerdoel.
- De vaardigheden (en links naar unieke instructievideo’s) om zelfstandig, met gratis AI-tools, oneindig veel meer AVG-proof games te realiseren.
Klaar om de denkmotor van je leerlingen te starten? Maak van je lesstof een uitdaging die ze willen aangaan. Schrijf je vandaag nog in en transformeer je onderwijs!
