DIGIPOLY: DIGITALE GELETTERDHEID OP HET SPELBORD

Presentator: Denise Brilman
Organisatie:  ROC van Twente

Doelgroep:    PO, VO, MBO, HBO

Onderwerp:

Digitale Geletterdheid en Digitaal Burgerschap. In het tijdperk waarin technologie en media ons dagelijks leven doordringen, is het essentieel om digitaal vaardig en bewust te zijn. Ontworpen voor zowel docenten als studenten, biedt Digipoly een leuke en interactieve manier om het belang van digitale geletterdheid en digitaal burgerschap te verkennen.

Waarom moet je hier naartoe?

  • Diepgaand Inzicht: De workshop duikt diep in de wereld van digitale geletterdheid. Het gaat verder dan alleen theorie; door middel van het spel ervaren deelnemers de praktische uitdagingen en kansen van digitaal burgerschap en de domeinen van het SLO.
  • Interactieve Ervaring: Digipoly is niet zomaar een bordspel. Het is een levendige, interactieve manier om te leren, discussiëren en reflecteren op digitale thema’s. De speelse aanpak maakt complexe onderwerpen toegankelijk en boeiend.

Wat leer je hier?

Morgen kun je gelijk aan de slag met wat je vandaag hebt geleerd! Je weet nu veel over Digitale Geletterdheid en waarom dit zo belangrijk is voor jouw leerlingen of studenten. Met het mini-magazine vol tips heb je alles in handen om digitale vaardigheden op te nemen in je lessen. Door Digipoly te spelen, heb je ook ervaren hoe leuk en effectief dit kan zijn.