GAME DESIGN ALS ONDERWIJSMETHODE

Presentator: René Glas, Stefan Werning, Jasper van Vught
Organisatie: 
Universiteit Utrecht

Doelgroep: Met name gericht op MBO, HBO & WO maar ook interessant voor VO

Onderwerp:

In deze workshop bespreken we de waarde van co-creatie van spellen als onderwijsmethode. In plaats van te leren van of via een spelproduct, richt deze strategie zich op het maken van meerdere prototypes waardoor het proces van spelontwerp de plaats wordt van kennisoverdracht. In deze workshop geven we uitleg over de achtergrond van de methode en de verschillende voordelen. Daarna gaan we samen actief aan de slag met een maakopdracht.

Waarom moet je hier naartoe?

  • De workshop geeft inzicht in de wetenschappelijke herkomst van het maakproces als pedagogische methode.
  • In de workshop ervaar je zelf hoe je inzichten krijgt tijdens een laagdrempelige spelontwerp opdracht.

Wat leer je hier?

Je verlaat de workshop met inzichten in de voordelen van spelontwerp als onderwijsmethode en enkele praktische tips en tools om je eigen spelontwerp opdracht vorm te geven.