Presentator: Stephan Plat
Organisatie: SPLAT Motivational Design
Doelgroep: Kan op alle onderwijstypes worden toegepast
Gamification Arena _ Interacting Playfields
Onderwerp:
Vanuit de eigen leefwereld en beroepspraktijk nadenken hoe (alledaagse) leerprocessen met behulp van gamification en motivational design effectiever, leuker en uitdagender kunnen worden gemaakt.
Waarom moet je hier naartoe?
- Doelgericht gamification kunnen toepassen op het onderwijs
- Op een leuke manier aan de slag met de verschillende speelvelden binnen gamification
Wat leer je hier?
Na het afronden van de workshop ben je bekend met de theorie achter gamification, hoe gamification linkt aan motivatie, gedrag, leren en ontwikkelen en hoe deze kennis kan worden toegepast binnen het onderwijs. Centraal in de workshop staat het bouwen van een eigen ‘Gamification Arena’ waarbinnen alle speelvelden van gamification worden doorlopen. Afhankelijk van tijd en intensiteit levert dit vrijwel altijd nieuwe, creatieve, out-of-the-box en effectieve inzichten en oplossingen op.