Presentator: Esther van der Stappen, Hans van der Heijden, Johan Smarius, Teun Dubbelman, Suzan van Brussel
Organisatie: Avans Hogeschool, lectoraat Digitale Didactiek
Doelgroep: Met name gericht op MBO, HBO & WO maar ook interessant voor VO
Onderwerp:
Hoe maak je als onderwijsprofessional bewuste keuzes over de balans tussen mens en technologie? Om onderwijsprofessionals hierbij te helpen, ontwikkelden wij het spel Best of Both Worlds. Met een praktijkcase ga je in gesprek over de sterke én zwakke kanten van zowel mens als technologie, en kom je samen tot een gebalanceerde combinatie van mens en technologie in je onderwijsontwerp.
Waarom moet je hier naartoe?
- Ons spel verdiept het gesprek tussen onderwijsprofessionals over de vraag: waar kunnen mens en technologie elkaar aanvullen?
- Het spel dompelt je onder in een praktijkcase, waarin je in gesprek gaat over de sterke én zwakke kanten van zowel mens als technologie, en wanneer je het beste één van beide – of een combinatie – inzet.
Wat leer je hier?
Ons spel helpt je samen in gesprek te gaan over hoe je de menselijke aspecten in het onderwijs kunt versterken door de inzet van digitale middelen (zoals games).