Presentator: Roos Lambooij en Koen Snijders
Organisatie: Beeld en Geluid
Doelgroep: PO, VO, MBO
Onderwerp:
Gameplezier! Ofwel: hoe maak je het leuk?
Hoe zorg je voor een goede balans tussen plezier en educatieve diepgang in een game? Daar hebben we met onze museumapp een mooie oplossing voor gevonden. In deze sessie werken we aan twee casestudy’s:
- Stel, het aanbod is talig, maar leerlingen willen niet te veel lezen: hoe wordt het leuk?
- Stel, het aanbod is passief, hoe maak je de verwerking interactief?
Waarom moet je hier naartoe?
Voor inspiratie over hoe je plezier combineert met educatieve diepgang. Voor inspiratie over hoe een game de schakel kan zijn tussen verschillende onderwerpen. Je maakt kennis met interactieve mediawijsheidgames voor PO, VO en MBO.
Wat leer je hier?
Je leert hoe een game de rode draad kan vormen in je educatieve aanbod. Je leert hoe games ingezet kunnen worden bij mediaonderwijs. In een designsessie denken we samen na over hoe minder aantrekkelijk aanbod een leuke verwerking kan krijgen in een game.