WISKUNDE WONDERLAND: VERBINDING VAN WISKUNDEPLEZIER EN GAMEDIDACTIEK

Presentator: Erik van Haren
Organisatie: Mathplay

Doelgroep: PO, VMBO, HAVO, VWO, MBO

De Mathplay-methode

Onderwerp:

De workshop “Wiskunde Wonderland” heeft tot doel de deelnemers een verfrissende kijk te bieden op het onderwijzen van wiskunde door middel van innovatieve gamedidactiek. In een interactieve sessie worden de deelnemers actief betrokken bij het ontdekken en ontwikkelen van creatieve manieren om wiskundeplezier te integreren in hun (online) lessen.

Waarom moet je hier naartoe?

  • Inspiratie opdoen door inzichten delen van succesvolle voorbeelden waarin wiskunde en games zijn gecombineerd.
  • Bewustzijn verhogen van het belang van wiskundeplezier via gamedidactiek in het onderwijs.

Wat leer je hier?

  • Een ‘gereedschapskist’ vol tools en bronnen die ze kunnen gebruiken om wiskundeplezier in de klas te vergroten.
  • Een ‘verhoogd bewustzijn’ van het belang door de gedeelde ervaringen en het uitwisselen van ideeën.