Spring naar pagina inhoud
  • Home
  • Theorie
  • Pabo
  • 2e graads
  • 1e graads
  • Inleidende colleges
  • Taalcompetenties
  • Contact

Theorie Schriftelijke Activiteiten

Wat: leerinhoud

Leerling

  • Vakmatig redeneren
  • Lezen
  • Schrijven
  • Cognitieve taalfuncties
  • Feedback geven en verwerken in teksten
  • Verschillen in schriftelijke vaardigheden

Teksten

  • Tekstsoorten (genres)
  • Denkrelaties

Hoe: domeindidactiek

Vaardigheden leraar

  • Kiezen van teksten 
  • Toegankelijk maken van teksten
  • Hardop voordoen van vakmatig redeneren
  • Hardop voordoen van leesstrategieën
  • Hardop voordoen van schrijfstrategieën
  • Feedback geven op teksten
  • Omgaan met verschillen in schriftelijke vaardigheden

Onderwijsmiddelen

  • Functionele schrijftaken
  • Visuele weergave van denkrelaties
  • Stappenplan lezen
  • Stappenplan schrijven

 

Theorie Algemeen
Theorie Begripsontwikkeling
Theorie Mondelinge Activiteiten
Hogeschool Utrecht © 2023 Hogeschool Utrecht
  • Home
  • Theorie
  • Pabo
  • 2e graads
  • 1e graads
  • Inleidende colleges
  • Taalcompetenties
  • Contact