MOVES gaat door: MoveOn

MOVES gaat door: MoveOn

Sinds 2017 doet de Hogeschool Utrecht via het MOVES project onderzoek naar de positie van fysiotherapeuten en oefentherapeuten in het zorgnetwerk in de wijk. MOVES is bijna afgerond, maar nog niet klaar. Daarom gaan we door: Move-On!

MoveOn gaat starten

MOVES staat voor Marketing, Ondernemerschap, VErnieuwing en Samenwerking. Het project is gestart na de noodkreet van fysio- en oefentherapeuten in de wijk die voelden positie te verliezen in de jungle van de wijk. Samen met de doelgroep van beweegzorgprofessionals zelf, de brancheverenigingen en stakeholders als patiënten, huisartsen, gemeentes en sportaanbieders is gezocht naar de waarde van beweegzorg in de wijk. Dit heeft geleid tot een praktische toolkit waarmee fysio- en oefentherapeuten antwoord krijgen op de vragen: Wie ben ik? Wie is mijn doelgroep? Hoe ziet de wijk mij? Wat onderscheidt mij van mijn concurrenten? Een mooi startpunt om zich een relevante positie te verschaffen in de wijk.

Maar: alleen inzicht is nog niet genoeg. Nu staan beweegzorgprofessionals voor de uitdaging om hun ‘papieren’ statement om te zetten naar de praktische naleving. Hoe doe je dat? Welke competenties vraagt zo’n implementatieproces? Hoe maak je je organisatie klaar voor deze stap? Hoe meet je je succes? Allemaal vragen waar we bij MoveOn op inspelen. Net als bij MOVES zijn fysio- en oefentherapeuten aan zet om het onderzoek in te kleuren. Dit keer vindt sturing plaats vanuit drie lectoraten: Innovatie van Beweegzorg en Marketing & Customer Experience van de Hogeschool Utrecht en Marketing/Marktgericht ondernemen van de Hanzehogeschool Groningen. De brancheorganisaties VvOCM, KNGF en Keurmerk Fysiotherapie steunen het onderzoek.

Op 29 oktober trappen we af. Benieuwd naar het project of interesse om deel te nemen? Mail naar moves.beweegzorg@hu.nl