Inspiratie

Artikelen

De artikelen zijn verschenen in Magazine Clou. Klik op de titel voor de link naar het tijdschrift met te downloaden pdf.

Boeken Top-10

Deze lijst is voor verdere verdieping. Veel van de theorie over gedragsverandering en (onbewuste) beïnvloedingstechnieken waar het DUS!Board gebruikt van maakt, komt hierin aan de orde. Een overzicht van meer wetenschappelijke artikelen over de termen en beïnvloedingstechnieken uit het DUS!Board (een ‘levend document’, dat we steeds aanvullen met relevante literatuur), is op aanvraag beschikbaar.

  • Dan Ariely (2008). Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions. New York: HarperCollins.
  • Robert B. Cialdini (2007). Influence: The Psychology of Persuasion. New York: Harper Collins Publishers Inc.
  • Ap Dijksterhuis (2007). Het slimme onbewuste: Denken met gevoel. Amsterdam: Bert Bakker. Ons onbewuste stuurt ons gedrag, ons denken en onze gevoelens. Ap Dijksterhuis weet op verbluffend heldere wijze duidelijk te maken hoe menselijk gedrag werkt.
  • Mark Earls (2007). Herd: How to change mass behaviour by harnessing our true nature. West Sussex: John Wiley & Sons.
  • Malcolm Gladwell (2005). Blink: The Power of Thinking Without Thinking. New York: Little, Brown and Company.
  • Daniel Kahneman (2011). Ons feilbare denken: Thinking, fast and slow. Amsterdam: Uitgeverij Business Contact. Deze auteur won de Nobelprijs voor economie naar aanleiding van zijn vele onderzoeken en jarenlange inspanningen om psychologische inzichten te vertalen naar de bedrijfswereld. Dit boek is de kroon op zijn werk.
  • Maurits Kaptein (2012). Digitale verleiding: hoe beïnvloedingsprofielen de online marketing op z’n kop zetten. Amsterdam: Uitgeverij Business Contact.
  • Victor Lamme (2010). De vrije wil bestaat niet: Over wie er echt de baas is in het brein. Amsterdam: Bert Bakker.
  • Richard. H. Thaler & Cass R. Sunstein (2008). Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth and Happiness. New Haven: Yale University Press.
  • Paco Underhill (1999). Why We Buy: The Science of Shopping. New York: Simon & Schuster.

boeken top10_221214