Casus: T-MC

Opdrachtgever

T-MC
Naam organisatie: T-MC
Sector: Zakelijke dienstverlening
Product of diensten van de organisatie: Adviesbureau

“De studenten van Scompany zijn professionals. De kwaliteit van het advies is hoog en praktisch toepasbaar. De vraag van T-MC is uitstekend onderzocht en het advies overtreft onze verwachting”. Cindy van der Krabben, Business consultant T-MC

Resultaat
Voor T-MC is een advies opgeleverd ten behoeve van de versterking van de huidige positionering van het bedrijf in de markt. Het advies omvat een online en offline positioneringsstrategie. Uit onderzoek is gebleken dat T-MC een gunstige positie heeft in de markt. Het advies is uitgewerkt in twee communicatiestrategieën, met als doel de nieuwe positionering te realiseren.

Vraagstuk
T-MC is een adviesbureau met expertise op het gebied van georganiseerd werken. De organisatie biedt in-company GO trainingen voor bedrijven binnen de zakelijke dienstverlening in heel Nederland. T-MC heeft Scompany de opdracht gegeven om onderzoek te doen en advies uit te brengen welke nieuwe manieren er zijn om potentiële klanten aan te spreken. Gestelde adviesvraag:
‘Op welke manier kan T-MC met behulp van marketingcommunicatie het aantal in-company inschrijvingen vergroten, binnen de zakelijke dienstverlening voor de GO portfolio?

Aanpak Scompany team
Gedurende het onderzoek heeft het Scompany-team gebruik gemaakt van desk- en fieldresearch. Deskresearch is ingezet om de concurrenten in kaart te brengen binnen de zakelijke dienstverlening. Daarnaast is er gebruik gemaakt van fieldresearch om vier doelgroepen binnen de afdelingen van T-MC in kaart te brengen. Hieraan hebben in totaal meer dan 100 respondenten aan deelgenomen.

Scompany-team
Florence Lathouwers, Margriet de Graaf, Tessa Missler en Niek Rademaker