Opdrachtgevers
FairClimateFund

FairClimateFund

Naam organisatie: FairClimateFund
Sector: Klimaat & Ontwikkelingssamenwerking
Product: verkoopt (Fairtrade) Carbon Credits aan bedrijven en particulieren die hun CO2-voetafdruk willen compenseren.
Aantal medewerkers: 6 

“De adviseurs van Scompany hebben de wensen en behoeften van de (potentiële) klanten van FairClimateFund goed in kaart gebracht. Dit is waardevolle informatie voor ons.”Linda Lap, Manager Marketing & Communications, FairClimateFund

Resultaat

Het advies aan FairClimateFund richt zich vooral op een nieuwe positionering en het verhogen van de naamsbekendheid. Het Scompany-team heeft een positioneringsstatement geformuleerd en geadviseerd. Ook is een implementatieplan opgesteld om het advies te kunnen laten slagen. Het advies met betrekking tot de positionering wordt geïmplementeerd bij huidige klanten van FairClimateFund. Door het onderzoek is namelijk meer inzicht verkregen in de wensen en behoeften van deze doelgroep.

Aanpak

Het Scompany-team heeft gebruik gemaakt van de methode Design Thinking. Het onderzoek bestond uit deskresearch, een intern interview met FairClimateFund en 25 interviews met personen uit de DMU van bestaande en potentiële partners.

Scompany-team: Lotte Arnold, Soetimah Goos & Sanne van den Broek