Opdrachten voor studententeams duren tussen de 10 en 20 weken en starten in september, november, februari of april. De werkwijze voor opdrachten met studententeams is globaal als volgt:
Zodra we het ingevulde intakeformulier hebben ontvangen, nemen we telefonisch contact met je op. We bespreken je vraag en bekijken of de casus geschikt is als opdracht voor studenten. Als dit het geval is zoeken we een student of team van studenten bij elkaar die passen bij je vraag.
Na wederzijdse goedkeuring van de opdracht en matching met een individuele student of studententeam, vindt er een intake gesprek plaats waarin docent en studenten met jou in gesprek gaan om precies te kijken wat je doel is en hoe zij je hierbij kunnen helpen.
Vervolgens doen de studenten een voorstel op maat met daarin wat ze gaan doen en welke resultaten ze willen bereiken. Als alle partijen akkoord zijn, gaan de studenten aan de slag!
Begeleiding
Tijdens het stage en afstudeerproces worden de studenten begeleid door een stagebegeleider. Bij de uitvoering van opdrachten tijdens een cursus, moeten de competenties aangetoond worden en het op te leveren eindproduct voldoen aan de specifieke eisen van de cursus. Dat vereist enige afstemming tussen de cursusteamleider en de opdrachtgever. De teams worden begeleid door vakdocenten met vaak jarenlange praktijkervaring.
Wat we vragen van opdrachtgevers:
- De bereidheid om wekelijks +/- 30 min (online) met studenten te sparren over hun voortgang. Plus een kick-off moment van tevoren met docent & studenten voor afstemming van de opdracht;
- De bereidheid om aanwezig te zijn bij de eindpresentatie in week 10 en/of 20 van de opdracht;
- Afhankelijk van de opdracht, de bereidheid om gegevens te delen, zodat studenten na 10 of 20 weken het advies dat zij hebben gegeven (deels) mogen uitvoeren in de echte markt bij echte klanten (uiteraard met goedkeuring & begeleiding van de opdrachtgever);
- Indien gewenst, de mogelijkheid om met bestaande data van opdrachtgever te werken: bv. Google Analytics, sales data, CRM data, survey data e.d.;
- Bij voorkeur wordt er budget beschikbaar wordt gesteld voor de uitvoering van bijvoorbeeld Google Adwords campagnes of advertenties op social media.