Het netwerk Onderwijskundig Leiderschap heeft een leerarrangement waarbij professionalisering van (project)leiders in onderwijsinnovatie centraal staat. Onze doelgroep is (project)leiders in complexe onderwijsvernieuwingen in het hoger onderwijs.
Het arrangement bestaat uit 10 bijeenkomsten, verdeeld over 1 en 2-daagses. De looptijd is van september tot juni. De groep bestaat uit 12-15 deelnemers van binnen de HU en soms ook van daarbuiten. De tijdsinvestering van het arrangement is 0,1-0,2 FTE.
Als je vragen hebt over het Learning Lab of interesse hebt om deel te nemen aan een van de bijeenkomsten van het Learning Lab, neem dan gerust contact op met Sander Toby of Remco Coppoolse.
Inhoud
In het leerarrangement werken we aan verschillende leerdoelen:
- het versterken van competenties rondom onderwijsinnovaties
- kennismaken met actuele theorieën over onderwijsinnovaties
- inzichtelijke krijgen en het verbeteren van de eigen competenties om verandering in het onderwijs te bewerkstelligen
Het eigenaarschap en invulling van het traject ligt voor een groot gedeelte bij de deelnemers van de groep. Gedurende de eerste 2-daagse wordt een gezamenlijk profiel van een (project)leider gemaakt op basis van de specifieke leerbehoefte van de deelnemers. Dit profiel bepaalt de inhoud van de (thema)bijeenkomsten. Zo wordt het een leertraject voor en door (project)leiders in onderwijsinnovatie.
De deelnemers krijgen ruimte om een leerteam te vormen. Deze leerteams van 3-6 deelnemers komt regelmatig buiten de bijeenkomsten om samen. Hierin werken ze aan hun eigen leerwensen en ontwikkeling.
Contact
Heb je vragen over het leerarrangement of denk je na over deelname? Neem dan contact op met Sander.Toby@hu.nl