Leestip: Draagt formatief toetsen bij aan betekenisvol leren?

Hoe maak je leren meer betekenisvol voor ruim negenhonderd leerlingen? Tien studenten – zelf ook docent – zijn samen met collega-docenten uit het po, vo en hbo deze uitdaging aangegaan als afsluiting van de master Learning & Innovation van Hogeschool Windesheim. In een onderzoeksartikel in de nieuwste OnderwijsInnovatie van de Open Universiteit worden de ervaringen uit verschillende onderwijscontexten besproken en met elkaar vergeleken.

Hierbij wordt gebruik gemaakt van de formatieve toetscyclus uit: ‘Doelgericht professionaliseren: formatieve toetspraktijken met effect! Wat DOET de leraar in de klas?’, door J. Gulikers en L. Baartman (2017) NRO-PPO.

Verder lezen: Draagt formatief toetsen bij aan betekenisvol leren?

Zelf aan de slag met formatief toetsen? Maak gebruik van de toolkit formatief toetsen op www.lerenvantoetsen.nl.

Reageer