Thuisafgehaald nieuwe onderzoekspartner promotieonderzoek ‘The Challenge of Sharing’

maarten-thuisafgehaaldHet online deelplatform Thuisafgehaald is vanaf 1 januari 2016 de nieuwe onderzoekspartner van PubLab-promovendus Maarten ter Huurne. Zijn onderzoek ‘The Challenge of Sharing’ richt zich op de relatie tussen vertrouwen en motivatie van gebruikers in de deeleconomie. Via thuisafgehaald.nl, dat sinds 2012 al meer dan 100.000 gebruikers in binnen-en buitenland telt, kunnen mensen eten delen en afhalen bij hun buurtgenoten.

Thuisafgehaald stelt voor het onderzoek geanonimiseerde data beschikbaar over alle transacties en de verschillende gebruikersprofielen op het platform. Met behulp van deze data kan meer inzicht worden verkregen in hoe vertrouwen tussen gebruikers tot stand komt.

Naast Thuisafgehaald.nl zijn ook de Universiteit Utrecht en ShareNL betrokken bij het onderzoek.

Meer informatie

Wilt u meer weten over het onderzoek? Lees hier meer over het onderzoek of mail naar maarten.terhuurne@hu.nl.