Serviceconcept voor beschikbaarheid rollators

Vraag: Het ontwikkelen en toetsen van een serviceconcept voor (betere) beschikbaarheid en inzetbaarheid van rollators op de afdelingen C2 en C5 van het UMCU zodat dit concept past binnen de werkprocessen van verplegend personeel en afdelingsassistenten.

* Voor rollators is gekozen vanwege de urgentie en herkenbaarheid van dit hulpmiddel. Het bovenliggend doel is een serviceconcept voor verschillende typen medische hulpmiddelen.

Wie: Facilitator vervangen door sprintmaster

Methode: In een Design Sprint hebben we een week lang in het ziekenhuis gewerkt aan bovenstaande vraag. Kijk hier voor meer informatie over hoe de sprintweek eruit zag.

Resultaten:

Fase: 3

Sprint 1: UMC Utrecht – MATRIX

Wie: kernteam COUNT + ontwerp-onderzoeker en facilitator

Resultaten: In een design sprint is gewerkt aan bovenstaande vraag met de volgende prototypes als resultaat:

  • Storyboard: hoe ziet het nieuwe proces eruit vanaf het moment dat een patiënt een rollator moet krijgen tot het moment dat de patiënt deze niet meer nodig heeft?
  • Service blueprint: wat betekent dit storyboard voor alle betrokkenen & technologie? Welke acties zijn nodig van welke rollen /technologie om dit te ondersteunen?
  • Hoe ziet de technologie eruit voor elke rol? (prototype van app)
  • Fysieke ‘touchpoint’ voor vpk: rollator HUB bij de afdeling
Dia3
Dia4
Dia5