JE EIGEN BORDSPELCONCEPT ONTWIKKELEN MET BEHULP VAN GAMIFICATIE EN AI

Presentator:  Stein de Haan
Organisatie:   GameOverWijs

Doelgroep:    Alle

Onderwerp:

Deelnemers gaan een eigen spel ontwerpen voor zichzelf, vak of sectie. Via het programma Classcraft worden deelnemers meegenomen in een interactieve workshop waarbij zij hun eigen spelidee mogen vormgeven. Door gebruik te maken van creativiteit en verschillende soorten kunstmatige intelligentie wordt de basis van het spelconcept gelegd. Deelnemers kunnen ook na de workshop verder met deze ‘Quest’ in Classcraft en worden zo meegenomen in het maken van beeldmateriaal, een handleiding schrijven, spelonderdelen uitzoeken, testen en productie van hun een eigen spel. Game On!

Waarom moet je hier naartoe?

  • Je hebt creatieve ideeën wil zelf iets ontwikkelen in een spelvorm maar weet gewoon nog niet goed hoe je dit moet aanpakken.
  • Je wilt het gebruik van gamificatie via een EMS (engagement management system) zelf ervaren omdat je dit misschien zelf een keer in je les zou willen toepassen

Wat leer je hier?

Na deze workshop heb jij de tools en kennis om een eigen (bord)spel concept te ontwikkelen en te maken die je daarna kan inzetten in jouw lessituatie.