SERIOUS GAMES INBOUWEN IN ONDERWIJSCURRICULUM EN LEARNING COMMUNITIES

Presentator: Jaap de Goede en Jennifer van Exel

Organisatie: SAGANET, vereniging voor Simulation and Gaming professionals in Nederland

Doelgroep: MBO, HBO, WO

Onderwerp: Serious Games inbouwen in onderwijscurriculum en “Learning communities”

Waarom moet je hier naartoe? 

  • Tips & tricks hoe je een learning community opzet
  • Ga in gesprek met andere docenten
  • Voorbeelden hoe serious games te integreren in curriculum
  • Schrijf je in voor de school-overstijgende ‘learning community’ van Saganet

Wat leer je hier?

In deze workshop delen we kennis en ervaring over hoe je over Serious games en/of Gamification een learning community opzet. Als SAGANET, vakvereniging voor Simulation en Gaming professionals in Nederland, hebben we veel leden die docent zijn op een hoger onderwijsinstelling en serious games inzetten in de klas. We staan als vereniging in nauw contact met meerdere learning communities in Nederland. We delen tips & tricks over hoe je een learning community opzet en laat bloeien. Ook zoomen we in op 2 serious games en hoe die geintegreerd worden in onderwijscurriculum. Eén game over creatief impact ondernemen en één over een nieuw economisch stelsel. We gaan in deze workshop vooral met elkaaar in gesprek. Ontdek hoe op jouw school de krachten te bundelen zijn en je afdelings- en opleidingsoverstijgend een learning community kunt opzetten.