Meten is weten

Presentator:  Marieke De Wijse, Kirsten de Ries en Ciska Harte
Organisatie:   Marieke (Radboud University), Kirsten (HAN), Ciska (Velites)

Doelgroep:    Op alle types van toepassing

Hoe toets je de effecten van spelend leren?

Onderwerp:

Ontdek wetenschappelijk onderbouwde manieren om in-game en post-game het leerresultaat en voortgang te meten bij het gebruik van serious games.

Waarom moet je hier naartoe?

  • De effectiviteit van serious games in een lerende omgeving valt niet te betwisten. Maar wist je dat in bijna alle gevallen er ruimte is om het rendement (meetbaar) nog meer te verhogen? Wil je weten hoe? Dat ervaar je spelenderwijs tijdens deze interactieve sessie.
  • Help, er komt een toets aan! Wist je dat je door middel van game-mechanics toets-stress kunt omzetten naar toets-motivatie? Wil je weten hoe? Ook dat kom je spelenderwijs te weten tijdens deze workshop.

Kortom: geen saaie powerpoint presentatie, maar een interactieve sessie waarbij we spelenderwijs de wetenschap achter de effectiviteit en meetbaarheid van serious games met je gaan delen.

Wat leer je hier?

  1. Deelnemers krijgen effectieve en wetenschappelijk onderbouwde manieren te zien waarop het leren van studenten aan de hand van spel te volgen en meten is.
  2. Deelnemers krijgen handvatten om op een andere manier naar toetsing te kijken en dit anders in te richten waardoor studenten geen toets-stress meer ervaren, maar toets-motivatie.