Werk je als docent-onderzoeker, wijkdocent, fieldlab coördinator of onderwijsontwikkelaar in en met doelgroep of community in de wijk? Heb je vragen over burgerparticipatie in onderwijs en onderzoek, ethisch werken met studenten in de wijk of stadsdocentschap? Sta je open voor zelfreflectie? Ben je benieuwd naar een kritische analyse van jezelf en het project in de wijk? In deze intensieve cursus word je begeleid in jouw kritische reflexiviteit. Deze vaardigheid is nodig om je eigen positie en rol binnen onderwijs en onderzoeksprojecten in de wijk te herkennen en te erkenen. Door discussie en reflectie met peers en gelijkgestemden, leer je op een ethische manier om te gaan met de uitdagingen in de praktijk.
Tijdens deze cursus gaat het niet alleen over de meerwaarde van projecten in de wijk. Welke uitdagingen kun je verwachten? En, het meest belangrijk, welke verandering vraagt dit van jezelf?! Je wordt gevraagd om naar jezelf, je team, je werk, onderwijs en/of onderzoek te kijken met een kritische blik. Via analyse en reflectie van werkbezoeken Ileer je hoe je projecten in de wijk op een duurzame manier kan opzetten.
Meer informatie over de cursus vindt je onder Cursussen of in onderstaande flyer.