Vervult jouw organisatie de rol van opdrachtgever in één van onze projecten? Dan krijg je een unieke mogelijkheid om een frisse blik te laten werpen op jouw communicatievraagstuk door de nieuwe generatie communicatieprofessionals.
Hoe werkt het?
Onze studenten zetten in teamverband hun tanden in jouw vraagstuk, begeleid door onze docenten. Als resultaat van het project doen zij concrete aanbevelingen die vaak direct kunnen worden geïmplementeerd. De projecten starten in september of februari en ze zijn kosteloos.
Dit zijn de projecten
Concrete mogelijkheden zijn onder andere:
- Marketingcommunicatie advies: heeft jouw organisatie een marketingcommunicatie vraagstuk of probleem? Onze studenten formuleren een marketingcommunicatieadvies en pitchen
hun advies & middelen aan jouw organisatie. Duur: 4 maanden - Project Digitale werkplek: kan het (sociale) intranet van jouw organisatie een oppoetsbeurt gebruiken? Onze studenten komen op basis van o.a. medewerkerinterviews en trendonderzoek tot een prototype voor een verbeterd intranet. Ook leveren ze hier een adoptieplan bij. Duur: 4 maanden
- Project Online marketingcommunicatie: is je website slecht vindbaar? Wil je content op je website of social media publiceren die leidt tot meer interactie en tot conversie? Onze studenten kunnen helpen om jouw online marketingcommunicatie een stap verder te brengen. Duur: 4 maanden.
- Project Gedragsverandering: heeft jouw organisatie de ambitie om specifiek gedrag te stimuleren op het gebied van gezondheid (bv. eetgewoontes), duurzaamheid (bv. energiegebruik) of een ander onderwerp in het publieke domein? Onze studenten doen onderzoek naar wat precies de factoren zijn die bij dit gedrag een rol spelen. Vervolgens adviseren ze hoe communicatie kan bijdragen aan het veranderen van dat gedrag. Duur: 10 weken
- Project Stakeholdergesprekken: wil jouw organisatie serieus in gesprek met diverse stakeholders om meer inzicht te krijgen hoe zij denken over relevante onderwerpen, waar kansen liggen en waar juist niet? Onze studenten analyseren het vraagstuk, ontwerpen en begeleiden die gesprekken en leveren een advies op maat. Duur: 10 weken.
Wanneer: Start in september of februari
Leerjaar: Jaar 1, 2 en 4
Interesse?
Neem dan voor meer informatie contact op met een van onze accountmanagers via samenwerken.communicatie@hu.nl.