Let op! Deze training wordt FYSIEK gegeven! Deelnemen kan alleen door fysiek aanwezig te zijn.

Ben je afstudeerbegeleider en loop je regelmatig aan tegen dezelfde dingen in het afstuderen van studenten zoals het goed analyseren van het vraagstuk, gebruik van theorie of het schrijven van een verantwoordingsrapportage? Wil je hier een middag over kunnen nadenken, over doorpraten met mede-afstudeerbegeleiders en nieuwe ideeën opdoen?
In deze praktische workshop staat de vraag centraal hoe je studenten individueel en binnen een leerteam kunt coachen tijdens het afstuderen. Met behulp van een eigen gemaakte student journey brengen we samen de belangrijkste knelpunten voor studenten in kaart en bekijken hoe je bij deze knelpunten door middel van formatieve feedback of het inzetten van peerfeedback de student verder kunt helpen. Daarbij bespreken we ook dilemma’s die spelen rondom zelfstandigheid van de student, jouw rol als begeleidend docent en het wel of niet inbrengen van jouw eigen expertise bij het begeleiden van een student.

Aanbieder/Trainer 
Lisette Munneke. Lisette Munneke Is onderwijskundige en werkt als opleider bij het Teaching & Learning Network en senior-onderzoeker bij het lectoraat onderzoekend vermogen. Zij houdt zich bezig met de didactiek van de ontwikkeling van het onderzoekende vermogen bij hbo-studenten.

Programma op hoofdlijnen 

  • In groepen van 2/3 docenten wordt een studentportret inclusief een student journey van een concreet afstudeertraject gemaakt.
  • Op basis van de verschillende student journeys maken we een gezamenlijk overzicht van de belangrijkste knelpunten van studenten.
  • Bij ieder knelpunt bespreken we handelingsalternatieven voor de begeleidende docent als het gaat om mogelijke begeleidingsinterventies (werkvormen, opdrachtjes), formatieve feedback en peerfeedback binnen bijvoorbeeld een leerteam.

Wat levert de training op 

  • Handelingsalternatieven voor het begeleiden van studenten bij de typische knelpunten die zij ervaren tijdens het afstuderen.
  • Geven van formatieve feedback en het stimuleren van peerfeedback tijdens afstudeerprocessen.

Doelgroepen 
Afstudeerbegeleiders in AD-, bachelor- en masteropleidingen.

Duur van de training 
3 Uur op 11 november van 14:00-17:00 uur.
De training wordt op een HU locatie gegeven!  De locatie wordt doorgegeven via een outlook uitnodiging.

Goed om te weten

Wanneer
do 11 nov 2021
Tijd
14:00 - 17:00