Missiegedreven opgaven, maatschappelijke vraagstukken, Sustainable Development Goals, HU Zwaartepunten: op steeds meer manieren werken onze studenten in interdisciplinair onderwijs aan brede vraagstukken. Samen met het werkveld en onze studenten willen we werken aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Wat betekent dat voor ons onderwijs?
Missiegedreven onderwijs
Vanuit TLN ondersteunen we opleidingen bij het ontwerpen en uitvoeren van passende onderwijsvormen, bijvoorbeeld door middel van de netwerkkit Missiegedreven Onderwijs, maar vooral ook bij het zelf (her)ontwerpen van het eigen onderwijs!
Een hybride leeromgeving ontwerpen
In deze challenge ontwerp je samen met collega’s, aan de hand van onze zwaartepunten, een hybride leeromgeving. Tijdens de challenge leer je hoe je:
- een hybride leeromgeving ontwerpt,
- je studenten door middel van challenge based leren aan vraagstukken kunt laten werken,
- je de juiste blend vindt van werken in de beroepscontext, leren op de opleiding en in een virtuele omgeving,
- op welke manieren je hiervoor de relatie aan kunt gaan met bedrijven en organisaties,
- je studenten helpt om hun impact te vergroten.