Kees Klomp studeerde Politicologie en Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Na een aantal jaren werkzaam te zijn geweest als ‘conventioneel’ marketing & communicatie adviseur voor de gerenommeerde internationale marketingconsultancy-netwerken BBDO, Y&R en TBWA, richt Klomp zich vanaf 2006 exclusief en expliciet op de Betekeniseconomie; een methode om bedrijven ‘van betekenis te laten zijn’ en integrale waarde te laten creëren. Klomp beschouwt bedrijven niet alleen als organisaties om (zakelijke) welvaart mee te genereren, maar ook als organisaties die (maatschappelijk) welzijn en (persoonlijk) welbevinden kunnen creëren.
Klomp schrijft boeken over dit onderwerp, waaronder de managementboek-bestsellers Handboek Betekenisvol Ondernemen en Betekenis Economie, de waarde van verweven leven.
Naast lector Betekeniseconomie bij de Hogeschool Rotterdam is Klomp founding partner van de onafhankelijke Betekeniseconomie denk- en doetank THRIVE Institute.