De technologische data-revolutie is nog maar net gestart. Ondertussen verandert deze onze wereld en samenleving nu al diepgaand en razendsnel.
Denk aan ontwikkelingen zoals big data, artificiële intelligentie, slimme assistentie, virtualisatie, gamification en robotisering. Of je het wil of niet, dit soort ontwikkelingen zullen ook ons onderwijs tussen nu en 2030 ingrijpend gaan veranderen.
Dit vraagt nu van ons als Hogeschool Utrecht om hierop samen te verkennen, te experimenteren en te innoveren. Zodat we leren ons onderwijs te blijven vernieuwen en verbeteren met educatieve technologie – in samenwerking met onderzoek en de beroepspraktijk.
Vanuit dit perspectief zijn het College van Bestuur en de Hogeschoolraad akkoord met de start van drie DLO innovatiethema’s.
DLO Kwaliteitsafspraken
De drie DLO innovatiethema’s vormen samen de nieuwe invulling van DLO Kwaliteitsafspraken. Waarbij educatieve technologie een katalysator is in onderwijsvernieuwing en verbetering. Op een wijze die bijdraagt aan het versterken van passende en goede onderwijsfaciliteiten en onderwijsdifferentiatie.
DLO Kwaliteitsafspraken is een onderdeel van de HU kwaliteitsafspraken 2019-2024. Deze omvatten naast DLO kwaliteitsafspraken nog twee andere prioriteiten: Aanstellen meer docenten en HU Gemeenschapsvorming & Studentbetrokkenheid (HUGS).