Office 365 achter Multi Factor Authenticatie: wat betekent dat voor jou?

Nu alle HU-gebruikers geregistreerd zijn voor de Multi Factor Authenticatie (MFA) zet IM&ICT een volgende stap in de digitale veiligheid. Per woensdag 13 juli gaat het Office 365-platform achter MFA. Wat betekent dat voor jou? Dat betekent dat je bij gebruik van een online Office-applicatie (Outlook, Word, Excel, OneDrive etc.) je ook periodiek dient te authentiseren. Dat hoef je niet elke keer. Er wordt bij het authentiseren een token aangemaakt die 3 maanden geldig blijft.

Let op! Het is dus mogelijk dat je soms meer dan 1x een authenticatie-vraag via de authenticator-app ontvangt afhankelijk van je activiteiten.

Een andere extra beveiligingsmaatregel is de fraudeafhandeling. Zodra iemand onbevoegd gebruik maakt van je account, krijg je daarvan een melding op de Authenticator app. Microsoft blokkeert die ‘hacker’ uit veiligheidsoverwegingen. Je kan dan zelf niet inloggen en moet dan je account verifiëren. Neem in dat geval telefonisch(!) contact op met de ServiceDesk, op nummer: 088 481 6666

We nemen deze maatregelen omdat MFA een bewezen maatregel is in het veiligstellen van jouw data.