Stage-App

Onderzoek

De HU Stage-App is ontwikkeld volgens design-based research: een iteratieve aanpak waarin onderzoek, ontwerp en ontwikkeling hand in hand gaan. Hierbij hanteren wij zoveel mogelijk de aanpak van Value Sensitive Design (VSD).

Het onderzoek wordt gedaan door onderzoekers van het lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren in samenwerking met onderzoekers van het lectoraat Beroepsonderwijs. Er zijn verscheidene artikelen over de app gepubliceerd.

Ontwerpprincipes van Technology-Enhanced Workplace Learning

E.J. van der Stappen and I. Zitter (2016), Exploring Design Principles for Technology-Enhanced Workplace Learning. In Proceedings of the 29th Bled eConference | Digital Economy. Bled, Slovenia.

E.J. van der Stappen and I. Zitter (2017), Design Propositions for Technology-Enhanced Workplace Learning. In Proceedings of EAPRIL 2017, Hämeenlinna, Finland.

Learning Analytics en Automatische Feedback

E.J. van der Stappen (2018), Workplace Learning Analytics in Higher Engineering Education. In Proceedings of IEEE Global Engineering Education (EDUCON18), (pp. 15-20), Santa Cruz de Tenerife, Spain.

E.J. van der Stappen and L.K.J. Baartman (2019). Automated Feedback for Workplace Learning in Higher Education. In Proceedings of 21st International Technology Enhanced Assessment Conference (TEA2018), Amsterdam, the Netherlands.

H. Aldewereld and E.J. van der Stappen (2019). Programming, Research and… Coffee? An Analysis of Workplace Activities by Computing Interns. Accepted for publication in Proceedings of the 8th Computer Science Education Research Conference (CSERC’19), Larnaca, Cyprus.

Projecten

Meer informatie over het onderzoek naar de Stage-App is te vinden op de onderzoekspagina’s van de HU: