Alle artikelen van onderzoeker Erica Bouw gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften

In november 2021 is ook het laatste artikel van het promotieonderzoek van Erica Bouw verschenen in een wetenschappelijk tijdschrift. Zij promoveerde in juni van dit jaar op het thema leeromgevingen op de grens van school en werk en werd daarin begeleid vanuit het lectoraat Beroepsonderwijs door Ilya Zitter, lector Leeromgevingen in het beroepsonderwijs bij de HU, en Elly de Bruijn, lector Beroepsonderwijs bij de HU en bijzonder hoogleraar bij de Open Universiteit.

Hieronder een update van de referenties, inclusief het proefschrift.

De gepubliceerde artikelen:

Bouw, E. (2021). Designing learning environments at the school-work boundary: Curriculum development in vocational education. [Doctoral dissertation, Open University of the Netherlands]. https://www.hu.nl/onderzoek/publicaties/designing-learning-environments-at-the-school-work-boundary

Bouw, E., Zitter, I., & de Bruijn, E. (2021). Exploring co-construction of learning environments at the boundary of school and work through the lens of vocational practice. Vocations and Learning 2021 14:3, 14(3), 559–588. https://doi.org/10.1007/S12186-021-09276-2

Bouw, E., Zitter, I., & de Bruijn, E. (2021). Multilevel design considerations for vocational curricula at the boundary of school and work. Journal of Curriculum Studies, 53(6), 765–783. https://doi.org/10.1080/00220272.2021.1899290

Bouw, E., Zitter, I., & de Bruijn, E. (2021). Designable elements of integrative learning environments at the boundary of school and work: a multiple case study. Learning Environments Research, 24(3), 487–517. https://doi.org/10.1007/S10984-020-09338-7

Bouw, E., Zitter, I., & De Bruijn, E. (2019). Characteristics of learning environments at the boundary between school and work – A literature review. Educational Research Review, 26, 1–15. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2018.12.002

Van delen van het onderzoek zijn ook praktijkpublicaties verschenen in de Canon beroepsonderwijs en in het vakblad Profiel.