HU onderzoeker Sue Ashley heeft alle vijf promotiestudies uit haar proefschrift gepubliceerd in internationale wetenschappelijke tijdschriften. Ze promoveerde in juli 2020 aan Universiteit Utrecht onder begeleiding van Elly de Bruijn, lector Beroepsonderwijs bij de HU en bijzonder hoogleraar bij de Open Universiteit (voorheen Universiteit Utrecht), en Harmen Schaap, assistent professor bij de Radboud Docenten Academie van Radboud Universiteit Nijmegen. Het promotieonderzoek ging over de ontwikkeling van conceptual understanding (conceptueel begrip) bij studenten international business.
De vijf studies gaan over verschillende aspecten van conceptual understanding, namelijk: het definiëren, meten, manifesteren van het schrijven van studenten, soorten veranderingen die plaatsvinden tijdens een hbo-cursus, en verschillen tussen studenten aan het begin, midden en einde van een hbo-programma.
De referenties voor het proefschrift en vijf publicaties zijn als volgt:
Het proefschrift:
Ashley, S. (2020). International business matters: Investigating conceptual understanding as knowledge synthesis among students in higher professional education (Doctoral dissertation, Utrecht University). https://www.globalacademicpress.com/ebooks/sue_ashley/
De artikelen:
Ashley, S., Schaap, H., & De Bruijn, E. (2022). Illustrating conceptual understanding in international business undergraduate writing. Research Papers in Education. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/02671522.2022.2030394
Ashley, S., Schaap, H., & De Bruijn, E. (2021). Identifying changes in international business undergraduates’ conceptual understanding. Scandinavian Journal of Educational Research, 65(7), 1295-1308. https://doi.org/10.1080/00313831.2020.1851761
Ashley, S., Schaap, H., & De Bruijn, E. (2021). Exploring differences between international business undergraduates’ conceptual understanding. Studies in Higher Education, 46(6), 1041-1054. https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1672642
Ashley, S., Schaap, H., & De Bruijn, E. (2017). Revealing conceptual understanding of international business. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(5), 690-704. https://doi.org/10.1080/02602938.2016.1178212
Ashley, S., Schaap, H., & De Bruijn, E. (2016). Defining conceptual understanding for teaching in international business. Journal of Teaching in International Business, 27(2-3), 106-123. https://doi.org/10.1080/08975930.2015.1134378