NOS haalt SER-advies over hybride leeromgevingen aan

‘Minister ‘Van Engelshoven: meer vrijheid voor mbo-opleidingen’. In dit artikel wordt het recente SER-advies aangehaald waarvoor onderzoek over Hybride Leeromgevingen van Lectoraat Beroepsonderwijs, Kenniscentrum Leren en Innoveren ook als onderbouwing wordt gebruikt.

Het gaat om onderzoek naar het ontwerpen van leeromgevingen op de grens van opleiding en beroepspraktijk. De focus is het ontwikkelen van ontwerpkennis over leeromgevingen op de grens tussen opleiding en de beroepspraktijk, die grens die zo kenmerkend is voor ons beroepsonderwijs. Het uitgangspunt is dat er een rijke wereld zit tussen een beroep leren op de werkplek en leren in een schoolse context. Niet óf theorie óf praktijk, juist het rijke palet van passende mengvormen.

Kennisontwikkeling en kenniscirculatie rond dit thema vormt één van de drie programmalijnen van het Lectoraat Beroepsonderwijs (nl. uitvoeren, beoordelen en ontwerpen beroepsonderwijs). Lees hier meer over de Programmalijn Ontwerpen.

Nieuwsbericht op de website van de HU: HU onderzoek onderbouwing voor nieuw advies SER aan regering