Bijdrage Elly de Bruijn aan ScienceGuide

Bijdrage Elly de Bruijn aan ScienceGuide

Het netwerk van hoogleraren en lectoren beroepsonderwijs, waar Elly de Bruijn deel van uitmaakt, schreef een serie bijdragen aan ScienceGuide. Lees de bijdrage van Elly en collega Niek van den Berg (Lector Boundary crossing praktijken van opleiders en onderzoekers, Aeres Hogeschool Wageningen) over hybride routes om mbo-docent te worden hieronder.

Hybride routes om mbo-docent te worden

Alle bijdragen aan Scienceguide van het netwerk van hoogleraren en lectoren beroepsonderwijs:

1. Een lerende instelling. Ellen Klatter (Hogeschool Rotterdam) en Marc van der Meer (Tilburg University).

2. Op zoek naar een constructief conflict. Marcel van der Klink (Zuyd Hogeschool) en Loek Nieuwenhuis (HAN).

3. Het mbo is altijd al responsief geweest. Jeroen Onstenk (Inholland) en Anneke Westerhuis (ecbo).

4. Naar betekenisvol leren. Peter den Boer en Frans Meijers.

5. Kansen voor onderzoek in het mbo. Henk Ritzen, Niek van den Berg en Peter den Boer.

6. Het innoveren van het leren. Marc Coenders (NHL Hogeschool) en Frank de Jong (Aeres Hogeschool).

7. Hybride routes om mbo-docent te worden. Niek van den Berg (Aeres Hogeschool Wageningen) en Elly de Bruijn (Hogeschool Utrecht, Open Universiteit).

8. Aan wie legt het mbo verantwoording af? Marc van der Meer (Tilburg University) en Loek Nieuwenhuis (HAN).

9. Een laklaag op een slechte ondergrond. Rob Martens (OU) en Niek van den Berg (Aeres Hogeschool).

10. Beroepsgerichte leerweg verdient upgrade. Chiel Renique en Anneke Westerhuis.

11. Verduurzaming onderzoek in (v)mbo vergt lange adem. Henk Ritzen (Saxion).

12. Besturen: van, voor en door leraren? Renée van Schoonhoven (VU) en Marc van der Meer (ReflecT-Tilburg Law School).