Bijdrage lectoraat Beroepsonderwijs in LENI Magazine

Bijdrage lectoraat Beroepsonderwijs in LENI Magazine

Het LENI Magazine laat het onderzoek van de HU zien aan de hand van verschillende onderwerpen, zoals complexiteit, doorwerking  en samenwerking én aan de hand van de expertisegebieden. Met voorbeelden uit onderzoeksprojecten wordt de waarde, diversiteit en het proces van praktijkgericht onderzoek uitgelicht. In het LENI Magazine geven de betrokken lectoraten gezamenlijk antwoorden op de onderzoeksvraag ‘Op welke wijze kunnen professionals omgaan met complexiteit en dynamiek in beroepspraktijken en richting geven aan hun handelen en ontwikkeling?’

In het decembernummer van 2022 staat centraal hoe het onderzoek bijdraagt aan de expertisegebieden van de HU. Het project PREVENT is zo’n project, waarin LENI bijdraagt aan het expertisegebied Samen Gezond. Ilya Zitter (lector Leeromgevingen in het Beroepsonderwijs) en Josien Engel (onderzoeker) participeren namens het lectoraat Beroepsonderwijs in dit grootschalige project dat werkt aan het vergroten van de kwaliteit van (samen)leven in de stedelijke omgeving, door integrale wijkgerichte preventie op het snijvlak van gezondheid en welzijn te versterken.

Lees het LENI Magazine!
Op pagina 12 lees je het verhaal van Ilya en Josien over ‘Leerprocessen in, tussen en over deelnemende fieldlabs in  PREVENT’.

Bron: Zitter, I., & Engel, J. (2022). Leerprocessen in, tussen en over deelnemende fieldlabs in Sprong PREVENT. LENI Magazine, 6, 12-13.