Bijdrage lectoraat expertisenetwerk Systemisch Co-design

Op 27 januari was er een bijeenkomst met als titel  ESCalator Onderwijs in Transitie – Van oude systemen naar nieuwe vormen van leren.

Ben je nieuwsgierig naar hoe we samen nieuwe vormen van leren kunnen ontwikkelen, verduurzamen en kunnen inbedden? Bij deze ESCalator verkennen we hoe Systemisch Co-Design (SCD) ingezet kan worden in de onderwijstransitie. We bespreken mooie voorbeelden van hybride leeromgevingen (HLO’s) waar studenten, docenten, praktijkpartners en onderzoekers samenwerken aan maatschappelijke vraagstukken. Wat heeft onderwijs nodig om deze vorm in te bedden? Wat zijn hierbij de randvoorwaarden? 

Aan de hand van een viertal voorbeelden, delen we kennis, inzichten en ideeën met elkaar en proberen we waardevolle verbindingen te leggen binnen ESC.
Eén van de vier voorbeelden ging over Missiegedreven leeromgevingen in het beroepsonderwijs, die werd gepresenteerd door Ilya Zitter (lector Beroepsonderwijs).