Derde artikel in serie Onderwijs op afstand: “De discussie over toetsing vind ik grote winst”

Liesbeth Baartman (Lectoraat Beroepsonderwijs) is geïnterviewd door het platform HU Ontwikkelt. In het derde artikel van het drieluik over vraagstukken die de coronacrisis met zich meebrengt als het gaat onderwijs op afstand, staat toetsing centraal.

De urgentie om integraal naar het toetsprogramma te kijken, is door de coronacrisis groter geworden, stelt onderzoeker Liesbeth Baartman van het Lectoraat Beroepsonderwijs. “We zijn kritisch gaan kijken naar de plek en rol van grootschalige kennistoetsen. En ideeën over programmatisch toetsen worden nu door veel opleidingen opgepakt. Toetsing inzetten voor het leerproces en toetsing zien als integraal onderdeel van het onderwijs; dat zijn belangrijke stappen.”

Lees hier het hele artikel op de website van HU Ontwikkelt: Onderwijs op afstand (3): “De discussie over toetsing vind ik grote winst”