Hybride leeromgevingen: van losse initiatieven naar instellingsbreed de regio in

Hybride leeromgevingen: van losse initiatieven naar instellingsbreed de regio in

Samen met Jantje Timmerman (practoraat Research Lab, mboRijnland) en Maria Custers (Fontys Hogeschool) heeft Ilya Zitter (lectoraat Beroepsonderwijs) een masterclass verzorgd op de Leven Lang Ontwikkelen Week georganiseerd door Fontys.

Binnen mboRijnland, Fontys Hogescholen en Hogeschool Utrecht wordt sinds enkele jaren op instellingsniveau onderzoek gedaan naar het ontwerp van leeromgevingen op de grens van school en buitenwereld. Denk dan aan hybride leeromgevingen, living labs en innovatiewerkplaatsen. Deze worden als kansrijk beschouwd. Bij onderwijsinstellingen speelt daarom nu volop het vraagstuk van het opschalen en verduurzamen van deze leeromgevingen. In het onderzoekend volgen en vormgeven van deze praktijken worden we geconfronteerd met uitdagingen die we ter discussie hebben gesteld in deze masterclass.

Lees hier een kort verslag van de Leven Lang Ontwikkelen Week.