Op woensdag 29 augustus verzorgde Ilya Zitter vanuit het Lectoraat Beroepsonderwijs een verdiepende workshop over boundary crossing bij ontwerpende collega’s van MBO College West (ROC van Amsterdam, Domein Zorg). De ontwerpers zijn ondergedompeld in het hybride gedachtegoed. Er werd o.a. onderwijs ontwikkeld in de context van de Fieldlabs van ROC MBO College West. Er is gewerkt aan netwerkopdrachten uit de dagelijkse praktijk: over het ontwerpen van een werkplekcurriculum, het ontwerpen van een hybride leeromgeving voor studenten en zorgprofessionals waarin zorgtechnologie centraal staat en het bouwen van een intern leer-werkbedrijf voor ICT studenten.
In de workshop is verdieping gezocht vanuit de theorie van boundary crossing. Deze theorie ziet grenzen als sociaal-culturele verschillen, bijvoorbeeld verschillen tussen school en beroepspraktijk. Deze verschillen zorgen ervoor dat de samenwerking over de grens kan stagneren. Boundary crossing onderkent de processen die ervoor kunnen zorgen dat het potentieel op de grens van onderwijs en beroepspraktijk juist kan worden benut.