Lectoraat Beroepsonderwijs bezoekt EAPRIL-congres in Nijmegen

Spel Zicht op Studentontwikkeling – in ontwikkeling

Eind november bezocht een aantal collega’s van het lectoraat Beroepsonderwijs het jaarlijks congres van de EAPRIL (European Association for Practitioner Research on Improving Learning) in Nijmegen.

Liesbeth Baartman (lector Toetsen en Beoordeling in Beroepsonderwijs) gaf twee presentaties. In een stampvolle zaal waar nog stoelen bij gehaald moesten hield ze samen met Tamara van Schilt-Mol (lector Eigentijds Beoordelen en Beslissen) een ‘present & discuss’ bijeenkomst over ontwerpkeuzes bij programmatisch toetsen. Er werden veel goede vragen gesteld.

Daarnaast gaf Liesbeth een workshop over het project Zicht op Studentontwikkeling, samen met Judith Gulikers (WUR). Daarin zijn ze aan de slag gegaan met een prototype van het spel dat in ontwikkeling is. Met dat spel kunnen onderwijsteams in het mbo en hbo een leerpad / learning progression maken voor een kernaspect van hun beroep. Hiernaast een aantal beelden van dit spel.

Ilya Zitter (lector Leeromgevingen in Beroepsonderwijs) was ook op de EAPRIL en verzorgde daar samen met collega’s twee workshops.

Eerst een workshop over ontwerpafwegingen bij co-constructie van leeromgevingen op de grens van school en werk, in samenwerking met Erica Bouw en Elly de Bruijn. Deze workshop is gebaseerd op het vierde wetenschappelijke artikel dat is voortgekomen uit het promotieonderzoek van Erica Bouw naar leeromgevingen op de grens tussen school en werk.

Daarnaast verzorgde Ilya samen met Maria Custers (Universiteit Twente en Fontys), Tjark Huizinga (lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs, Saxion), Jantje Timmerman en Kathinka van Doesem (Practoraat Reserach Lab, mboRijnland) een workshop met als thema boundary crossing in hbo en mbo: toevalstreffers of intentioneel?

Bekijk het programmaboek en het Book of Abstracts van het EAPRIL congres.