De Special Interest Group ‘Assessment and Evaluation’ (SIG 1), onderdeel van de European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), organiseert tweejaarlijks een congres voor haar leden. In 2024 is Universitat Oberta de Catalunya (Barcelona) de gastorganisatie van het congres.
Tussen 26 en 28 juni bezoeken collega’s Liesbeth Baartman (lector Beroepsonderwijs, met focus op toetsen en beoordelen), Bas Agricola (senior onderzoeker) en Kitty Meijer (promovendus) zijn aanwezig op dit congres. Zij verzorgen de volgende bijdrages:
-
Donderdag 27 juni, 11.30-13.00. Collaborative space session – Programmatic Assessment. Thema: Setting an international research agenda and starting collaborations on programmatic assessment.
Georganiseerd door Liesbeth Baartman, Bas Agricola, Tamara van Schilt-Mol en Désiree Joosten-ten Brinke. - Vrijdag 28 juni, 9.30-11.00. Guided poster session.
Alignment between e-portfolio design and programmatic assessment curricula in Dutch higher education.
Posterpresentatie door Bas Agricola, met co-auteurs Lieke Ceelen, Erica Bouw en Liesbeth Baartman. - Vrijdag 28 juni, 11.30-13.00. Symposium: Designing new approaches of assessment.
Towards a new balance in assessment: shifting from formative and summative to a continuum of stakes.
Paperpresentatie door Bas Agricola met co-auteurs Marlies de Vos, Tamara van Schilt-Mol en Liesbeth Baartman. -
Vrijdag 28 juni 14.00-15.30. Symposium: Grasping teachers’ assessment literacy amidst the dynamic landscape of assessment and evaluation.
Teachers’ assessment literacy unveiled: A quantitative exploration of teachers’ conceptions. Paperpresentatie door Kitty Meijer, met co-auteurs Liesbeth Baartman, Marjan Vermeulen en Elly de Bruijn.
Wil je meer lezen over de bijdragen? Lees dan de abstracts van bovenstaande bijdragen.