Lectoraat Beroepsonderwijs in Profiel: Integratieve leeromgevingen op de grens van school en werk

Lectoraat Beroepsonderwijs in Profiel: Integratieve leeromgevingen op de grens van school en werk

Voor het vakblad Profiel schreven Erica Bouw, Ilya Zitter en Elly de Bruijn (promovendus, onderzoeker en lector van het Lectoraat Beroepsonderwijs) een artikel over integratieve leeromgevingen op de grens van school en werk.

“Hoe verbind je school en de werkplek goed met elkaar? Dat is in het beroepsonderwijs de permanente uitdaging. Op de grens tussen school en werkplek zijn veel verschillende leeromgevingen te vinden zoals werkpleksimulaties, regionale leeromgevingen en hybride leeromgevingen, waarin werken en leren stevig met elkaar worden verbonden. Inmiddels is steeds meer bekend over het ontwerpen van leeromgevingen op de school-werkgrens. Onderbelicht is wat de onderscheidende kenmerken zijn tussen deze verschillende leeromgevingen en welke afwegingen een rol spelen tijdens het ontwerpproces.”

Lees hier het hele artikel: integratieve leeromgevingen op de grens van school en werk

Bron: Vakblad Profiel nr. 4 2019 p. 12-13.