Wil je weten hoe je ontwikkelingsgerichte feedback een plek kunt geven in het onderwijs en hoe dit kansen geeft om de zelfregulatie van studenten te bevorderen? Lees dan Leren van feedback: Met de leerkracht op avontuur, geschreven door onderzoeker Bas Agricola (hogeschoolhoofddocent lectoraat Beroepsonderwijs). Met dit eindrapport wordt het NRO-Comenius project Leren van feedback: de kracht van feedbackgeletterdheid afgesloten.
Verschillende elementen zijn in dit project gebruikt om onderwijs te ontwerpen voor de propedeuse van de HUpabo. Er werd gewerkt met leeruitkomsten, principes van programmatisch toetsen, een digitaal portfolio en een feedbacktraining voor studenten. De opbrengsten zijn te vinden op de projectwebsite. Ook vind je hier het eindrapport.
Bron: Agricola, B.T. (2024). Leren van feedback: Met de leerkracht op avontuur. Een HUpabo onderwijsinnovatie project in het werken met leeruitkomsten binnen de principes van programmatisch toetsen. [NRO Comenius Onderzoeksrapport]. Hogeschool Utrecht.