Onderwijs is interactie – Artikel op Didactief Online n.a.v. afgelaste ORD2020

Onderwijs is interactie – Artikel op Didactief Online n.a.v. afgelaste ORD2020

Liesbeth Baartman (Lectoraat Beroepsonderwijs) schreef samen met collega’s Marieke van der Schaaf (UMC Utrecht, Expertisecentrum voor Onderwijs en Opleiding) en Tim Mainhard (Universiteit Utrecht), allen organisatoren van de afgelaste Onderwijs Research Dagen 2020 (ORD), een artikel voor Didactief Online. In dit speciale online nummer zijn enkele bijdragen verzameld die oorspronkelijk op de ORD zouden plaatsvinden. Als organisatie schreven zij een korte artikel over het belang van interactie – het thema van de ORD – in tijden van afstandsonderwijs.

In coronatijd ligt het risico op de loer enkel aan kwalificatie te werken in het onderwijs, bijvoorbeeld door een eenzijdige nadruk op het uit laten voeren van opdrachten. Inzetten op interactie kan helpen om ook aan socialisatie en persoonsvorming recht te doen.

Lees hier het artikel Onderwijs is interactie.