Onderzoekwerkplaats Leren en professionaliseren in leerwerkomgevingen gestart

De nieuwe onderzoekswerkplaats ‘Leren en professionaliseren in leerwerkomgevingen’ is gestart.

De eerste bijeenkomst werd bezocht door een mooi aantal van bijna 40 professionals met een mix van professionals uit het bedrijfsleven en het (beroepsonderwijs)onderwijs. De trekkers Anne Khaled (onderzoeker lectoraat Beroepsonderwijs), Marco Mazereeuw (lector Beroepsgerichte didactiek en Leven Lang Ontwikkelen, NHL Stenden Hogeschool en practor Leven Lang Ontwikkelen, Friesland College) en Tijmen Schipper (associate lector Leven Lang Ontwikkelen, Hogeschool Windesheim) hebben ieder een perspectief op een mogelijk thema van de onderzoekswerkplaats gegeven. Marco over leerprocessen tijdens werk, Tijmen over learning communities in onderwijs en bedrijfsleven, en Anne over begeleidingstrategieën van docenten en werkplekbegeleiders.

Naar aanleiding van deze bijeenkomst is de structuur voor de onderzoekswerkplaats uitgewerkt. De onderzoekswerkplaats is voor iedereen die leer- en professionaliseringsprocessen en werk met elkaar wil verbinden en actief en proactief hiermee aan de slag wil gaan. In deze onderzoekswerkplaats gaan we stervoorbeelden formuleren die bijdragen aan het leren en professionaliseren in leerwerkomgevingen middels het doen van eigen (praktijkgericht) onderzoek.

De bijeenkomsten zijn op donderdag 3 december 2020, donderdag 4 februari 2021, donderdag 8 april en donderdag 3 juni, allen van 14.30-17.00. Lees hier alle informatie over terugkoppeling de onderzoekswerkplaats Leren en professionaliseren in leerwerkomgevingen. Vragen? Stel ze aan Anne Khaled.